Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Ostrożności nigdy za wiele – zwłaszcza, gdy chodzi o własne oszczędności. Apelujemy o ostrożność podczas internetowych transakcji

Data publikacji 29.04.2022

Chwila nieuwagi oraz chęć szybkiej sprzedaży swoich rzeczy, może skończyć się utratą oszczędności na rachunku bankowym. Do świdnickiej komendy zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana w trakcie transakcji internetowej. Zamiast otrzymać wpłatę 650zł na swoje konto, straciła 1800 złotych. Ponownie zwracamy się z apelem o rozwagę i ostrożność w trakcie internetowych transakcji.

Do świdnickiej komendy zgłosiła się 26-latka, która została oszukana w trakcie transakcji internetowej. Kobieta wystawiła do sprzedaży na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych telefon komórkowy za kwotę 650 zł.

Na odzew zainteresowanego nie trzeba było długo czekać, bo już po godzinie kontakt nawiązała osoba chętna, by zakupić wystawiony telefon. Potencjalny kupiec sprawiał wrażenie bardzo zainteresowanego i dlatego, aby wszystko trwało jak najszybciej wysłał link, żeby 26-latka mogła odebrać pieniądze za towar.

Link wydawał się na tyle wiarygodny, że sprzedająca otworzył go. Pojawiły się ikony banków, wiec 26-latka nieświadoma oszustwa wybrała swój bank. Następnie uzupełniła formularz - wpisując tam login i hasło do bankowości elektronicznej - niestety spowodowało to, że przestępcy uzyskali dostęp do konta bankowego kobiety oraz zgromadzonych tam środków. Oszuści bez żadnej zwłoki zalogowali się na koncie kobiety i wygenerowali 2 kody BLIK, a następnie wypłacili pieniądze z jej konta. Gdy 26-latka zalogowała się na swoje konto, okazało się, że ktoś dokonał wypłaty środków w kwocie 1800 złotych.

Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę w trakcie operacji bankowych. Pamiętajmy też, żeby nie podawać loginów i haseł swojej bankowości elektronicznej! Apelujemy, by nie "klikać" w każdy nadesłany link. To może być oszustwo!!!!

PAMIĘTAJMY! Mechanizm przestępstwa polega na tym, że oszuści udają osoby zainteresowanie zakupem przedmiotów wystawionych na serwisach internetowych. Istotne, że kontakt ze sprzedającym nawiązują najczęściej za pośrednictwem popularnego komunikatora lub e-maila, a nie samej platformy sprzedażowej. By sprawić wrażenie bardzo zainteresowanych zakupem towaru, często prowadzą obszerną korespondencję, szczegółowo wypytując o sprzedawany produkt. Finalizując transakcję podsyłają spreparowany link, który ma służyć do przyjęcia płatności przez sprzedającego. Link przenosi nas na stronę, gdzie wymagane jest podanie kompletnych danych karty płatniczej i jej posiadacza lub proszą o autoryzowanie transakcji kodem otrzymanym z banku. Jeśli to zrobimy, oszust wejdzie w posiadanie wszystkich naszych danych, które są mu niezbędne do wykonywania transakcji na naszym rachunku banków.

mł. asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KPP w Świdnicy
mł. asp. Magdalena Ząbek
tel. 607 317 642

Powrót na górę strony