Kilkanaście tysięcy złotych stracił mężczyzna, który padł ofiarą oszusta podszywającego się pod pracownika banku
19 tysięcy złotych stracił mieszkaniec powiatu kłodzkiego. Mężczyzna uwierzył fałszywemu „pracownikowi banku”, że ktoś chciał wziąć kredyt na jego dane i należy zabezpieczyć środki na koncie. Apelujemy o ostrożność i rozwagę. Pamiętajmy, że banki nigdy nie proszą o instalowanie dodatkowego oprogramowania. Policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy dzwonią do różnych osób i podając się za pracowników banków, wyłudzają pieniądze.
Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić od nas pieniądze. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie środków finansowych, podanie danych konta bankowego czy kodu systemu płatności mobilnych należy zawsze zweryfikować. Nawet w sytuacji, w której zostaliśmy poinformowani np. o próbie podjęcia środków z naszego rachunku bankowego przez nieznaną nam osobę, należy zastanowić się, czy środki zgromadzone na koncie naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie.
Jeden z mieszkańców powiatu kłodzkiego uległ namowom oszusta, którzy wczoraj telefonicznie skontaktował się z nim, podając się za pracownika banku i poinformował, że ktoś chciał wziąć kredyt na jego dane. Następnie zaproponował zabezpieczenie jego środków na odrębnym koncie bankowym. W tym celu wydał instrukcje, w wyniku których mężczyzna wystawił trzy czeki. Pokrzywdzony poprzez przestępcze działanie oszusta utracił 19 tysięcy złotych.
Funkcjonariusze ponownie ostrzegają przed przestępcami podającymi się za pracowników banku, którzy dzwonią nawet z oficjalnych numerów instytucji finansowych. Niejednokrotnie oszust podający się za przedstawiciela banku, nakłania swoją ofiarę do zainstalowania w telefonie wskazanej aplikacji np. celem ochrony środków na koncie. Uzyskuje wówczas dostęp do konta rozmówcy. Przestrzegamy przed uleganiem nawet najbardziej wymyślonym historiom ułożonym przez oszustów. Nigdy nie róbmy przelewów na nieznane konta, nawet jeżeli numer, który nam się wyświetli na ekranie telefonu wskazuje, że dzwoni przedstawiciel naszego banku. Zawsze zweryfikujmy wiarygodność rozmówcy i sprawdźmy autentyczności przekazywanych treści. Takie zachowanie może uchronić nas przed utratą oszczędności całego życia.
podkom. Przemysław Ratajczyk
Źródło: KPP w Kłodzku
podinsp. Wioletta Martuszewska
tel. 606 754 529