Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wałbrzyszanka straciła 5 tysięcy złotych, bo myślała, że pomaga synowi

Data publikacji 27.11.2023

5 tysięcy złotych wpłaciła na konto oszusta 63-latka z Wałbrzycha. Kobieta była przekonana, że pomaga synowi, który skontaktował się z nią za pośrednictwem jednego z popularnych komunikatorów internetowych i pilnie potrzebował pieniędzy. Przestępcy bardzo często stawiają swoje ofiary pod ścianą i wywierają na nich presję czasu tak, aby zniechęcić do kontaktu z najbliższymi i ewentualnej weryfikacji przekazanych fałszywych informacji. Kolejny raz apelujemy o ostrożność. Natychmiastowy kontakt z rodziną, która z pewnością zaprzeczy przekazanym przez oszustów informacjom sprawi, że unikniemy oszustwa.

W minioną sobotę jedna z mieszkanek Wałbrzycha otrzymała na swoim komunikatorze internetowym wiadomość od osoby podającej się za jej syna. Informacja wysłana była z innego numeru niż ten należący do jej syna, jednak wytłumaczeniem na tę sytuację był fakt utraty telefonu i brak możliwości kontaktu ze swojego numeru. Osoba podająca się za syna 63-latki poprosiła o pilną pożyczkę, która zostanie przeznaczona na zakup nowego telefonu dlatego, że wcześniejszy został uszkodzony. Kobieta zalogowała się do bankowości internetowej i przelała łącznie 5 tysięcy złotych na wskazane w rozmowie konto.

Kilkadziesiąt minut później kobieta skontaktowała się z synową, która oznajmiła, że u nich wszystko w porządku i nie potrzebują żadnej pomocy finansowej. Do 63-latki zadzwonił również jej prawdziwy syn i potwierdził, że nie kontaktował się za nią za pośrednictwem komunikatora, a jego telefon działa bez zarzutu.

Przestępcy bardzo często stawiają swoje ofiary pod ścianą i wywierają na nich presję czasu tak, aby zniechęcić je do kontaktu z najbliższymi i ewentualnej weryfikacji przekazanych fałszywych informacji. W przypadku braku możliwości wykonania telefonu do najbliższych lub braku kontaktu z ich strony, poczekajmy i spróbujmy zadzwonić do nich później. Dokładne sprawdzenie, czy historia przekazana przez komunikator jest prawdziwa, może uchronić nas przed utratą oszczędności.

Apelujemy o rozsądek i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w przypadku odebrania tego typu wiadomości z obcych numerów, od nieznanych nam osób, które mogą podawać się za naszych najbliższych.

asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KMP w Wałbrzychu
asp. szt. Agnieszka Głowacka-Kijek
tel. 604 426 995

Pliki do pobrania

  • 12.99 KB
    deskrypcja tekstu
Powrót na górę strony