Wałbrzyszanka oszukana przy sprzedaży na jednym najpopularniejszych portali sprzedażowych. Policja ostrzega!
Internet to duża wygoda dla osób, które chcą kupić jak i sprzedać wystawione na aukcjach rzeczy. Niestety w wirtualnym świecie są również oszuści, którzy tylko czekają na okazję, aby nas okraść. Wczoraj do wałbrzyskiego komisariatu zgłosiła się kobieta oszukana podczas sprzedaży ubrań za pośrednictwem aplikacji sprzedażowej. W wyniku działania oszustów straciła 7 tysięcy złotych. Po raz kolejny ostrzegamy i przypominamy - sprzedając w internecie również możesz stać się ofiarą oszustów.
Policjanci ostrzegają osoby sprzedające na portalach internetowych. Oszuści informując o otrzymaniu pieniędzy za wystawiony towar, wysyłają sprzedawcom linki do fałszywych stron bankowości internetowej. Logując się na nich tracimy dostęp do swojego konta.
Wczorajsza pokrzywdzona po wystawieniu oferty sprzedaży ubrań w aplikacji Vinted otrzymała wiadomość od osoby zainteresowanej zakupem, która poprosiła o podanie maila, aby dokończyć transakcję. Następnie wałbrzyszanka na swój adres mailowy otrzymała wiadomość, że użytkownik dokonał zakupu przedmiotu i prosi o zatwierdzenie zamówienia. Po kliknięciu w komunikat na ekranie "potwierdź zamówienie" kobieta otrzymała kolejny dotyczący wyboru ikony banku, w którym posiada konto. Na stronie łudząco przypominającej stronę banku wpisała swój login, hasło do bankowości internetowej oraz kod weryfikacyjny, który otrzymała w wiadomości. Po chwili 53-latka otrzymała informację z banku o próbie wejścia na jej konto z innego urządzenia mobilnego oraz wypłacie środków pieniężnych. Bez wiedzy pokrzywdzonej doszło do przelewu środków w wysokości 7 tysięcy złotych.
Policja apeluję o rozwagę!
Sprzedając w internecie również możesz stać się ofiarą oszustów. Nie klikaj w przesłane w wiadomości linki do płatności oraz czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne. Logując się na tych fałszywych stronach udostępniamy swoje dane i tracimy dostęp do konta. Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty płatniczej.
asp. szt. Monika Kaleta
Źródło: KMP w Wałbrzychu
asp. szt. Agnieszka Głowacka-Kijek
tel. 604 426 995