Bieżące informacje

Był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku. Kolejny mieszkaniec powiatu trzebnickiego został oszukany

Data publikacji 28.03.2024

Pomimo wielu ostrzeżeń i informacji na temat metod działania oszustów, wciąż dochodzi do przestępstw, w których oszukani tracą swoje pieniądze. Przekonał się o tym wczoraj mieszkaniec powiatu trzebnickiego. Sądził, że rozmawia z pracownikiem banku, który poinformował go o wykryciu podejrzanych transakcji na jego koncie. W efekcie zasilił konto oszustów kwotą 10 tysięcy złotych.

Do 29-letniego mieszkańca powiatu trzebnickiego zadzwonił oszust, podający się za pracownika banku, w którym mężczyzna miał konto. Tłumaczył, że system bankowy odnotował podejrzaną transakcję na jego koncie, ale żeby to zweryfikować zostanie połączony z działem technicznym, gdzie uzyska szczegółowe informacje co do dalszego toku postępowania. I tak się stało. W trakcie rozmowy mężczyzna otrzymał numer ID oraz kod dostępu do aplikacji. Dalsza rozmowa z oszustem, podającym się za rzetelnego pracownika banku, odbywała się właśnie za pomocą aplikacji, którą polecili mu zainstalować oraz telefonicznie.

Oszust przekonał mężczyznę, by wpłacił pieniądze na nowo utworzone konto, które miało należeć do niego, gdzie zgromadzone środki finansowe będą bezpieczne. 29-latek przez cały czas otrzymywał wiadomości SMS z banku, dlatego też nic nie podejrzewał. Po precyzyjnym instruktarzu ze swojego konta przekazał 10 tysięcy złotych na wskazany przez mężczyznę rachunek bankowy.

W pewnym momencie nabrał podejrzeń, że cała sytuacja może być dziełem oszustów i skontaktował się z prawdziwym bankiem, gdzie potwierdzono jego przypuszczenia. Oszukany mężczyzna powiadomił Policję, jego konto bankowe zostało zablokowane.

Pamiętaj! Dostałeś telefon, że Twoje pieniądze mogą być zagrożone, a osoba dzwoniąca podaje się za pracownika banku? Uważaj możesz paść ofiarą przestępstwa! Przestępcy nadal wykorzystują podszywanie się pod przedstawicieli instytucji, aby wyłudzić pieniądze lub dokonać kradzieży kosztowności.

Stosuj zasady bezpieczeństwa:

  1. OSZUŚCI zawsze kontaktują się telefonicznie, podszywając się pod PRACOWNIKA BANKU
  2. NIE PRZEKAZUJ nikomu pieniędzy i kosztowności
  3. ROZŁĄCZ SIĘ!
  4. ZWERYFIKUJ informacje przekazane przez osobę dzwoniącą i skontaktuj się ze swoim bankiem
  5. POWIADOM Policję osobiście lub pod numerem telefonu 112

Przedstawiciel banków lub innych instytucji finansowych nigdy nie nakazują instalować na telefonie lub komputerze aplikacji oraz nie żądają podawania loginów lub haseł.

Ostrzeż swoich bliskich i znajomych, oni też mogą stracić oszczędności swojego życia.

asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KPP w Trzebnicy
st. asp. Daria Szydłowska
tel. 694 438 826

Powrót na górę strony