Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszust podawał się za pracownika banku. Mężczyzna uwierzył i stracił 50 tysięcy złotych

Data publikacji 24.04.2024

50 tysięcy złotych stracił 64-letni mężczyzna, którego zmanipulowali oszuści. Przestępcy twierdzili, że jego pieniądze w banku są zagrożone i należy przelać ja na bezpieczne konto. Oszuści podszyli się pod numer telefonu banku. Policjanci po raz kolejny przestrzegają przed tego typu oszustwami.

Metod działania oszustów jest wiele, cel tylko jeden – skłonić do przekazania pieniędzy. Niestety przekonał się o tym mieszkaniec Wałbrzycha, który stracił po rozmowie z przestępcami 50 tysięcy złotych.

Mężczyzna odebrał połączenie od osoby, która rzekomo miała być pracownikiem banku. W rozmowie przekonywała ona, że pieniądze zgromadzone na koncie pokrzywdzonego są zagrożone i należy szybko działać, żeby ich nie stracić. Oszust polecił przelać zgromadzone oszczędności na rezerwowe konto bankowe. Później sprawy potoczyły się błyskawicznie. 64-latek rozmawiając cały czas z rzekomym pracownikiem banku, wykonał łącznie pięć przelewów, każdy na kwotę 10 tys. złotych. Przelana gotówka po 15 minutach miała wrócić na konto pokrzywdzono, tak się jednak nie stało. Mężczyzna skontaktował się z infolinią banku, chcąc upewnić się co dalej z jego kontem i pieniędzmi. Jakie było zdziwienie wałbrzyszanina, gdy dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa.

Po raz kolejny przypominamy, by nie wierzyć w podobne historie. Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki!

W razie najmniejszych podejrzeń i próby przekonania, że w działania zaangażowana jest Policja, należy zakończyć połączenie i przekazać informację dzwoniąc na numer alarmowy 112. Tylko w ten sposób możemy uchronić pieniądze, znajdujące się na kontach.

mł.asp. Paweł Noga

Źródło: KMP w Wałbrzychu
asp. szt. Agnieszka Głowacka-Kijek
tel. 604 426 995

Powrót na górę strony