Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Miało być 60 złotych zysku jest 18 tysięcy złotych straty

Data publikacji 21.07.2024

Do Komisariatu Policji w Żarowie zgłosiła się 47-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która została oszukana. Na portalu ogłoszeniowym wystawiła do sprzedaży hulajnogę, a w efekcie straciła spore oszczędności. Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by podczas internetowych transakcji zachowywać rozwagę i nie logować się przez otrzymane linki, nie podawać danych do swoich kont bankowych, ani kodów autoryzacyjnych w rozmowie z nieznaną osobą.

Do funkcjonariuszy z Komisariatu Policji w Żarowie zgłosiła się 47-latka, która została oszukana podczas transakcji internetowej. Na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż dziecięcą hulajnogę za 60 złotych. Już po 10 minutach od zamieszczenia ogłoszenia otrzymała wiadomość na stronie sprzedażowej, że oferta zakończyła się sukcesem.

47-latka po chwili otrzymała także wiadomość przesłaną na swój telefon komórkowy sygnowany nazwą platformy z linkiem do transakcji. Kobieta nieświadoma oszustwa kliknęła link, a następnie potwierdziła swoje konto bankowe, logując się i podając tam swoje wszystkie dane. Po otrzymaniu kolejnej wiadomość również z linkiem uzupełniła „brakujące” informacje w postaci numeru karty oraz terminu jej ważności.

Następnie odebrała telefon od nieznanej kobiety, która przedstawiła się jako pracownica platformy sprzedażowej. Rozmówczyni poinformowała, że sprzedająca musi potwierdzić swoje konto, by mogła otrzymać zapłatę za towar. Rzekoma konsultantka poleciła 47-latce zalogować się na swoje konto, by zatwierdzić aplikację platformy sprzedażowej, a następnie zatwierdzić przychód w wysokości 9 tysięcy złotych, co poszkodowana zrobiła dwukrotnie. Po wykonaniu tych transakcji 47-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustów. Zalogowała się ponownie na swoje konto, a tam zobaczyła, że zniknęło z niego już 18 tysięcy złotych.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące pinu czy trzycyfrowego kodu, znajdującego się na odwrocie karty. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. Bądźmy ostrożni - to może uratować oszczędności zgromadzone na naszym koncie.

mł.asp. Paweł Noga

Źródło: KPP w Świdnicy
asp. Magdalena Ząbek
tel. 607 317 642

Powrót na górę strony