Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszust podawał się za pracownika banku. Kobieta uwierzyła i straciła 58 tysięcy złotych

Data publikacji 11.10.2024

58 tysięcy złotych straciła tym razem 48-letnia kobieta, którą zmanipulowali oszuści. Przestępcy twierdzili, że jej pieniądze w banku są zagrożone, skłonili do zaciągnięcia kredytu i wpłacenia ich na tzw. bezpieczne konto. W związku z tym zdarzeniem policjanci po raz kolejny przestrzegają przed tego typu oszustwami.

Każdy z nas może któregoś dnia odebrać telefon i usłyszeć w słuchawce głos „pracownika banku”, „policjanta”, „prokuratora” czy „wnuczka”. Rozmowa będzie wyglądała podobnie, bo głównym tematem są zawsze pieniądze. Oszuści, którzy podszywają się pod przedstawicieli różnych instytucji mają jeden cel - wyłudzić nasze pieniądze, często oszczędności życia. Wykorzystują wszelkie możliwe formy manipulacji, wytwarzają atmosferę strachu, naciskają, pośpieszają - a wszystko po to, by wywołać u rozmówcy bardzo silne emocje, które wpłyną na jasność myślenia.

Wczoraj, do 48-letniej mieszkanki powiatu wałbrzyskiego zadzwonił oszust podszywający się pod pracownika banku. Mężczyzna powiedział, że ktoś, posługując się danymi kobiety, chce zaciągnąć na nią kredyt. Dodał, że pieniądze nie zostały jeszcze przyznane i aby nie doszło do ich wypłaty, musi szybko wystąpić o maksymalną kwotę kredytu. Kobieta udała się do najbliższej placówki banku, gdzie zaciągnęła kredyt. Fałszywy pracownik banku poleciał, aby uzyskane pieniądze wpłaciła w bankomacie. Zapewniał, że przelana gotówka trafi na specjalny bezpieczny rachunek bankowy, kredyt zostanie całkowicie spłacony, a jej konto będzie bezpieczne. Tak oczywiście się nie stało, a 48-latka w taki właśnie sposób straciła 58 tysięcy złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzą wałbrzyscy policjanci.

Policjanci apelują o zachowanie czujności!!!

  • Pracownicy banku nie wymagają instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej dodatkowego oprogramowania. Korzystaj tylko z oficjalnych aplikacji dostępnych na stronie twojego banku.
  • Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie mu haseł dostępu do twojego konta.
  • Przedstawiciel banku nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. W tym celu nie podawaj kodów BLIK obcym oraz nie korzystaj z ich kodów.
  • Nie zgadzaj się na instalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany ci nadawca w SMS-ie/wiadomości e-mail itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.

st. asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KMP w Wałbrzychu
asp. szt. Agnieszka Głowacka-Kijek
tel. 604 426 995

Powrót na górę strony