Bieżące informacje

Chciała sprawdzić czy telefon zaufania rzeczywiście działa, a tak naprawdę nic jej nie zagrażało… Korzystajmy odpowiedzialnie z takiego typu form kontaktu

Data publikacji 15.11.2024

W ostatnim czasie doszło do incydentu, w którym 17-latka, chcąc jedynie „przetestować” działanie czatu Dziecięcego Telefonu Zaufania, wysłała wiadomość sugerującą, że planuje targnąć się na swoje życie. Nie spodziewała się, że to spowoduje natychmiastową reakcję policjantów i innych służb, które niezwłocznie podjęły działania w celu zlokalizowania i ochrony osoby potrzebującej pomocy. Na szczęście zgłoszenie okazało się nieprawdziwe, a dziewczynie nic nie zagrażało. Apelujemy o rozsądne korzystanie z telefonów alarmowych i innych dostępnych form kontaktowania się ze służbami, aby nie stwarzać zagrożenia dla innych ludzi, którzy w tym samym czasie, mogą znajdować się w realnym zagrożeniu życia.

Funkcjonariusze z Centralnego Biura Zawalczenia Cyberprzestępczości otrzymali informację, że za pomocą czatu Dziecięcego Telefonu Zaufania, przyszła wiadomość od młodej dziewczyny, która sugerowała chęć popełnienia samobójstwa. Informacja natychmiast została przekazana do dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Lubinie. Błyskawiczne działania pozwoliły na ustalenie osoby, która dokonała wpisu. Dyżurny, w celu ochrony życia i zdrowia, pilnie wysłał policjantów wydziału prewencji pod ustalony adres.

Na miejscu funkcjonariusze ustalili, że wpisu dokonała 17-letnia mieszkanka Lubina. Na szczęście zgłoszenie okazało się nieprawdziwe i nastolatce nic nie zagrażało. Powiedziała policjantom, że chciała tylko sprawdzić, czy Telefon Zaufania faktycznie działa.

Pamiętajmy, ze każdego tego typu zgłoszenie angażuje zasoby i uwagę służb, które w tym czasie mogłyby udzielać pomocy osobom faktycznie potrzebującym wsparcia i ratunku. Fałszywe alarmy, niezależnie od intencji, mogą mieć poważne konsekwencje – zarówno prawne, jak i moralne. Zgłaszanie nieprawdziwych informacji nie tylko utrudnia pracę Policji, ale także zagraża bezpieczeństwu innych ludzi, którzy w tym czasie mogą znajdować się w realnym zagrożeniu.

Prosimy o odpowiedzialne korzystanie z telefonów zaufania i innych form kontaktu ze służbami ratunkowymi, bez narażania innych na niebezpieczeństwo.

Pamiętajmy, jeśli potrzebujemy pomocy, nie wstydźmy się o nią poprosić. Każdy z nas może mieć słabsze chwile. Czasem myślimy, że nic gorszego nie może nas spotkać i nie wiemy jak sobie poradzić z przytłaczającymi nas problemami. Zawsze możemy zwrócić się do osób, które pomogą nam przejść przez ciężki okres w życiu. Nie musimy być sami z naszymi problemami. Są osoby, które nam pomogą całkowicie bezpłatnie i anonimowo.

Jeśli czujesz się przygnębiony, wiedz, że są instytucje, które będą służyć Ci pomocą. Skorzystaj z bezpłatnych telefonów pomocowych, takich jak:

  • 116 123 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu w godz. 14:00 – 22:00,
  • 116 111 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę,
  • 800 121 212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę,
  • 22 484 88 01 – ITAKA Antydepresyjny Telefon Zaufania. Dyżury psychologów w pon. – wt. w godz. 15:00 – 20:00, środa i piątek w godz. 10:00 – 15:00 i niedziela w godz. 15:00 – 20:00. Dyżury psychiatrów w czwartek w godz. 16:00 – 21:00 i piątek w godz. 15:00 – 20:00

asp. szt. Monika Kaleta

Źródło: KPP w Lubinie
asp. szt. Sylwia Serafin
tel. 601 974 322

 

Powrót na górę strony