Bieżące informacje

Świdniccy policjanci dysponują nagraniem rozmowy oszusta próbującego wyłudzić pieniądze metodą „na pracownika banku” - ku przestrodze!

Data publikacji 18.11.2024

Przestępcy wykorzystują każdą możliwość, by wzbogacić się cudzym kosztem. W ostatnim czasie bardzo popularna stała się metoda, w której oszuści podają się za pracownika banku i w trakcie rozmowy próbują wyłudzić od nas dane czy pieniądze. Niestety, prowadząc taką rozmowę nie każdy ma świadomość, że rozmawia z oszustem. Jak nie dać się oszukać? Świdniccy policjanci publikują nagranie z oszustem bankowym ku przestrodze... Posłuchajcie koniecznie!

Dolnośląscy policjanci wielokrotnie ostrzegali już przed oszustami, którzy pod różną legendą dzwonią do swoich potencjalnych ofiar nabierając ich na konieczność przekazania z konta oszczędności.

Świdniccy policjanci ku przestrodze publikują nagranie rozmowy z oszustem, który podszywając się pod pracownika banku informuje o sytuacji, w której nieznana osoba wspólnie i w porozumieniu z pracownikiem banku działającym w szajce, wykorzystując dane innej osoby, próbuje zaciągnąć kredyt w jej imieniu. W trakcie rozmowy oszust używa profesjonalnego słownictwa, które ma utwierdzić rozmówcę, że jest specjalistą w swojej dziedzinie, a jego pewność siebie i sposób rozmowy ma być potwierdzeniem tego o czym mówi.

Gdy oszust poczuje, że zyskał nasze zaufanie i wykonujemy jego polecenia... wówczas możemy stracić wszystkie nasze oszczędności. Jak tego uniknąć? Jak nie dać się oszukać? Najlepiej byłoby nie odbierać takich połączeń czy wiadomości. Niestety, nie zawsze mamy taką możliwość. Bo tak jak w tej publikowanej rozmowie oszuści próbują przekonać nas, że chcą pomóc uratować nasze pieniądze, łączą rozmowę z „wysokiej klasy specjalistami”, przygotowują „specjalne konto” na które powinniśmy przelać pieniądze, wszystko po to, by je ochronić. Ale nic bardziej mylnego. Takie osoby nie maja skrupułów chcąc wzbogacić się cudzym kosztem.

Świdniccy policjanci ostrzegają, aby nie podawać żadnych danych przez telefon, w żadnym wypadku nie wpłacać pieniędzy na „SPECJALNE KONTA TECHNICZNE” czy też „PLATINUM” jak w tym wypadku oraz nie pobierać na swój telefon żadnych aplikacji na czyjeś polecenie. Nie należy otwierać także żadnych nieznanych linków otrzymanych w wiadomościach.

W publikowanej rozmowie przestępca trafił na pracownika świdnickiej komendy i nie doszło do oszustwa. Jednak wiele osób straciło oszczędności swojego życia, a także na ich szkodę były zaciągane kredyty. W podobnej sytuacji natychmiast rozłączmy się i osobiście skontaktujmy się z oddziałem swojego banku.

st. asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KPP w Świdnicy
asp. Magdalena Ząbek
tel. 607 317 642

Nagranie audio Rozmowa z oszustem skrocona.mp3

Powrót na górę strony