Bieżące informacje

Trzeciej reklamacji nie uwzględniono. 26-latka z zarzutami za oszustwa

Data publikacji 11.12.2025

Wałbrzyscy policjanci, walczący na co dzień z przestępczością gospodarczą, zakończyli czynności w sprawie oszustw dokonanych na szkodę jednego z banków. Wczoraj funkcjonariusze przesłuchali oraz przedstawili zarzuty 26-letniej mieszkance miasta, która – według ustaleń śledczych – trzykrotnie próbowała wyłudzić środki finansowe poprzez składanie fałszywych reklamacji transakcji bankowych.

Jak ustalili policjanci, kobieta dwukrotnie, 26 maja oraz 13 czerwca 2025 roku, zgłosiła w procesie reklamacyjnym nieprawdziwe informacje dotyczące dwóch transakcji BLIK, które sama wcześniej autoryzowała. Bank, będąc wprowadzony w błąd, zwrócił jej łącznie 657,53 złotych, co doprowadziło do niekorzystnego rozporządzenia mieniem instytucji. 

Kolejny taki przypadek miał miejsce 6 lipca 2025 roku, kiedy 26-latka ponownie wprowadziła w błąd pracowników banku, reklamując jako nieautoryzowany przelew natychmiastowy na kwotę 2000 złotych. W wyniku tego działania bank również dokonał zwrotu środków na jej rachunek.

Do trzeciej sytuacji doszło 3 sierpnia 2025 roku. Tym razem kobieta próbowała doprowadzić bank do zwrotu pieniędzy poprzez zgłoszenie reklamacji dotyczącej transakcji kartą płatniczą wykonanych od 7 do 15 lipca 2025 roku na łączną kwotę 1574,15 złotych. Procedury bezpieczeństwa zastosowane przez pracowników instytucji okazały się jednak skuteczniejsze, reklamacja została odrzucona, a bank zawiadomił Policję.

26-latka w środę usłyszała zarzuty dwóch oszustw oraz jednego usiłowania oszustwa, kwalifikowanych z art. 286 § 1 Kodeksu karnego oraz art. 13 § 1 w zw. z art. 286 § 1 Kodeksu karnego. Za popełnione przestępstwa grozi jej kara pozbawienia wolności nawet do 8 lat.

asp. szt. Monika Kaleta

Źródło: KMP w Wałbrzychu
kom. Marcin Świeży
tel. 604 426 995

Powrót na górę strony