Oferowała do sprzedaży telefony komórkowe, których klienci nie otrzymali
Jeleniogórscy policjanci zatrzymali kobietę podejrzaną o oszustwa. Mieszkanka Jeleniej Góry na jednym z portali internetowych oferowała do sprzedaży telefony komórkowe i pobierała od kupujących pieniądze, nie mając zamiaru wywiązać się z umowy. Pokrzywdzeni wpłacili na konto oszustki pieniądze za zamówiony towar, jednak nigdy nie został on dostarczony. Straty pokrzywdzonych wynoszą blisko 4 tysiące złotych. Teraz za popełnione przestępstwa odpowie przed sądem, a grozić jej może nawet do 8 lat pozbawienia wolności.
Funkcjonariusze Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze w wyniku prowadzonych działań zatrzymali 40-letnią jeleniogórzankę podejrzaną o oszustwa.
Jak ustalili policjanci, kobieta na jednym z portali internetowych oferowała do sprzedaży telefony komórkowe. 40-latka pobierała od zainteresowanych pieniądze, które wpłacali na jej konto bankowe. Kobieta jednak z umowy nie miała zamiaru się wywiązać i towaru nie dostarczała. W ten sposób oszukała co najmniej 3 osoby na łączną kwotę blisko 4 tysiące złotych. Obecnie policjanci wyjaśniają szczegółowo wszystkie okoliczności tej sprawy oraz sprawdzają, czy mogło dojść do jeszcze innych podobnym oszustw z udziałem zatrzymanej kobiety.
Jeleniogórzanka za popełnione przestępstwa odpowie przed sądem, a grozić jej może nawet do 8 lat pozbawienia wolności.
Oto kilka rad, jak nie stać się ofiarą oszustwa podczas zakupów w Internecie:
Zasada pierwsza: Podczas zakupów dokonywanych przez Internet zawsze należy kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego. Zanim dojdzie do transakcji, warto dokładnie zweryfikować sprzedającego, sprawdzić, od jakiego czasu prowadzi swoją działalność, ewentualnie czy jest ona zarejestrowana, a także czy odbiera połączenia telefoniczne bądź wiadomości elektroniczne. Gdy kupujemy na aukcji internetowej, przeczytajmy komentarze o sprzedawcy. Brak komentarzy pozytywnych lub ich niewielka ilość powinna wzbudzić naszą czujność. Starajmy się unikać zakupów oraz sprzedaży przedmiotów poza aukcją, wówczas dochodzenie swoich praw jest utrudnione.
Najlepiej korzystać tylko ze znanych i sprawdzonych sklepów internetowych lub portali aukcyjnych, takich, które zapewniają ubezpieczenie dokonywanych przez nas transakcji. Zachowajmy czujność w przypadku, gdy zakupionego towaru nie można odebrać osobiście lub wybrać płatności przy odbiorze przesyłki.
Zasada druga: Unikajmy płacenia „w ciemno” za towar, którego fizycznie nie widzieliśmy. Przed zakupem sprawdźmy jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu pod który w razie wątpliwości możemy zadzwonić. Jeśli to możliwe, wybierajmy formę płatności przy odbiorze. Otrzymaną paczkę należy wówczas otworzyć przy dostawcy i w przypadku niezgodności z towarem zamawianym spisać protokół i zwrócić kurierowi.
mł. asp. Aleksandra Pieprzycka
Źródło: KMP w Jeleniej Górze