Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszustka podawała się za pracownika banku

Data publikacji 27.05.2022

Oszuści nie odpuszczają i wciąż modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na BLIK”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób 46-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego straciła 1400 złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. Wczoraj do świdnickiej komendy zgłosiła się 46-latka, która padła ofiarą oszustów.

24 maja br. do mieszkanki powiatu świdnickiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym poszkodowana ma założone konto. Oszustka poinformował ją, że w związku z dużą ilością transakcji na jej koncie, bank zaleca ubezpieczenie zgromadzonych tam środków, a żeby było to możliwe konieczne jest wygenerowanie kodu BLIK.

Fałszywa pracownica banku tak pokierowała dalszą rozmową, że 46-latka nieświadoma oszustwa wygenerowała oczekiwany przez rozmówczynię kod BLIK i przekazał go rozmówczyni. Po tym rozmowa została zakończana, a 46-latka szybko zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie 1400 złotych.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych czy generowania i przekazywania kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze - z całą pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.

mł. asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KPP w Świdnicy
mł. asp. Magdalena Ząbek
tel. 607 317 642

Powrót na górę strony