Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszust podawał się za pracownika banku. Policja ostrzega!

Data publikacji 14.06.2022

Młoda mieszkanka powiatu trzebnickiego została oszukana przez osobę podszywającą się pod rzekomego pracownika banku. Podczas rozmowy telefonicznej, mężczyzna nakłonił rozmówczynię do zainstalowania aplikacji Any Desk, a następnie do wygenerowania kodu BLIK i zatwierdzenia transakcji. Oszukana straciła 3000 złotych. Policjanci nieustannie ostrzegają!

Do trzebnickiej komendy zgłosiła się 28 – letnia mieszkanka powiatu trzebnickiego, która poinformowała, że została oszukana. Jak wynika ze wstępnych ustaleń do kobiety zadzwonił rzekomy pracownik banku informując, że jej środki na koncie są zagrożone. Miało dojść do usiłowania wypłaty pieniędzy z jej konta bankowego.

W celu ochrony środków na koncie zasugerowano pokrzywdzonej, aby zainstalowała aplikację Any Desk. Nieświadoma zagrożenia kobieta postępowała zgodnie z zaleceniami. Po zainstalowaniu aplikacji, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, podała kod BLIK, a następnie zatwierdziła transakcję. Z jej konta zniknęło 3000 złotych.

Policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach.  

Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Nigdy nie udostępniajmy danych konta bankowego, danych logowania na konto, danych karty kredytowej oraz kodu BLIK. Bądźmy ostrożni!

asp. szt. Monika Kaleta

Źródło: KPP w Trzebnicy
asp. Daria Szydłowska
tel. 694 438 826

Powrót na górę strony