Zamówiła samochód przez Internet- straciła pieniądze. Policja apeluje o ostrożność!
13 kwietnia policjanci przyjęli zgłoszenie od kobiety, która padła ofiarą przestępstwa. Mieszkanka powiatu karkonoskiego straciła pieniądze na zakup zamówionego przez Internet samochodu, który nigdy do niej nie dotarł. Policja przestrzega, aby dokładnie sprawdzać sprzedawców, od których zamierzamy coś kupić.
Do Komisariatu Policji w Kowarach zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustwa. Wykorzystała ona internetową wyszukiwarkę, aby znaleźć wymarzony samochód, a następnie skontaktowała się ze sprzedającym. Pojazd, na który się zdecydowała miał pochodzić Belgii. Po uzgodnieniu ze sprzedającym ceny zakupu na blisko 12 tysięcy złotych, pokrzywdzona wpłaciła gotówkę na konto depozytowe, z którego miała trafić do drugiej strony umowy po wywiązaniu się z niej. Przed terminem dostawy auta sprzedający skontaktował się z nią i poprosił o sprawdzenie statusu transakcji w serwisie, do którego przesłał jej link, a po kliknięciu w niego, okazało się, że kobieta straciła pieniądze, a także nie otrzymała zamówionego auta.
Policjanci apelują o rozwagę podczas internetowych zakupów oraz stosowanie zasady ograniczonego zaufania. Uważajmy też na okazje i promocje, które mogą się okazać kolejnym chwytem oszustów.
Co zrobić, gdy jednak mimo zachowania ostrożności padniemy ofiarą oszustwa? Przede wszystkim należy:
- jak najszybciej poinformować administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu,
- zachować wszystkie dokumenty związane z transakcją tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową, itp. jak również całą korespondencję ze sprzedawcą zachować zapisy rozmów poprzez komunikatory internetowe, SMS,
- zgłosić się wraz z powyższymi dokumentami do najbliższej jednostki Policji.
mł. asp. Tomasz Nowak
Źródło: KMP w Jeleniej Górze
podinsp. Edyta Bagrowska
tel. 604 580 490