Jak nie dać się oszukać

Oszustwo na pracownika banku – łatwo wpaść w sidła przestępcy i stracić swoje pieniądze

Data publikacji 26.03.2024

Przestępcy stale modyfikują swoje metody oszustw. Kiedy przekonują się, że ich działania są skuteczne i mogą czerpać korzyści z tego procederu, nie ustępują i oszukują kolejne osoby.

Wciąż bardzo popularną metodą przestępców jest tzw. SPOOFING. Czujność ofiar zostaje uśpiona w momencie, kiedy na ekranie telefonu wyświetla się nazwa znanego im banku. Technologiczne rozwiązania umożliwiają przestępcom podszywanie się praktycznie pod każdą osobę czy instytucję. Niestety przekazanie jakichkolwiek danych wrażliwych umożliwiających dostęp do kont bankowych czy zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu powoduje utratę oszczędności.

Proceder ten polega na tym, że dzwoni osoba podająca się za pracownika banku z informację, że oszczędności zgromadzone na koncie są zagrożone. Podczas rozmowy namawia do przelania oszczędności na tzw. konto techniczne, co wielu poszkodowanych czyni, przekazując tym samym swoje oszczędności przestępcy.

Dostałeś telefon, że Twoje pieniądze mogą być zagrożone, a osoba dzwoniąca podaje się za pracownika banku? Uważaj możesz paść ofiarą przestępstwa! Przestępcy nadal wykorzystują podszywanie się pod przedstawicieli instytucji, aby wyłudzić pieniądze lub dokonać kradzieży kosztowności.

Stosuj zasady bezpieczeństwa:

  1. OSZUŚCI zawsze kontaktują się telefonicznie, podszywając się pod PRACOWNIKA BANKU
  2. NIE PRZEKAZUJ nikomu pieniędzy i kosztowności
  3. ROZŁĄCZ SIĘ!
  4. ZWERYFIKUJ informacje przekazane przez osobę dzwoniącą i skontaktuj się ze swoim bankiem
  5. POWIADOM Policję osobiście lub pod numerem telefonu 112

Przedstawiciel banków lub innych instytucji finansowych nigdy nie nakazują instalować na telefonie lub komputerze aplikacji oraz nie żądają podawania loginów lub haseł.

Ostrzeż swoich bliskich i znajomych, oni też mogą stracić oszczędności swojego życia.

Powrót na górę strony